نمایش منوی کناری

۱۳ گام برای لاغر شدن

۲۱/شهریور/۱۳۹۳ 3,145 بازدید
۱۳ گام برای لاغر شدن

۱۳ گام برای لاغر شدن

• کارهای روزانه خود را اولویت‌بندی کنید:

همه انسان‌ها به ندرت دچار کمبود وقت می‌شوند، مگر آنکه به غلط اولویت‌بندی کنند.

از خودتان بپرسید: الان مهم‌ترین کار چیه؟ پیاده‌روی یا نظافت خونه؟ اگر پاسخ شما همیشه و همیشه نظافت منزل باشد، آنگاه ناچار می‌شوید که با اضافه وزن خود کنار آمده و انبساط خاطر پیدا کنید، در غیر این صورت، انجام نرمش‌های سبک و روزانه صبحگاهی را در اولویت کار خود قرار دهید.

در گفت و گو با متخصص تغذیه بیوطب بخوانید:

• گام‌های کوچک بردارید:

آنچه را که خواهانش هستید، به طور کل با آنچه که می‌توانید در عالم واقع انجام دهید متفاوت است.

اگر تصور نکنید که تغییری در نوع رژیم غذائی و تمرینات ورزشی داده‌اید، آنگاه احتمال موفقیتتان به صفر می‌رسد، از خودتان بپرسید: می‌تونم با داشتن چنین وضعیتی زندگی کنم و کیف دنیا رو ببرم؟ اگر پاسخ شما منفی است، تصمیم بگیرید تغییرات واقع‌بینانه‌ای در زندگی‌تان ایجاد کنید، به گونه‌‌ای که بتوانید با ایجاد آن تغییرات زندگی آسوده‌ای داشته و نهایت لذت را ببرید.

• بدنتان را درک کرده و آنرا همان گونه که هست بپذیرید:

درک وضعیت جسمی و نیکو شمردن آن شما را توانا می‌سازد که هر کاری را که به خاطر آن انجام دهید، و سر جنگ و دعوا با بدن خود نداشته باشید.

حتی اگر استعداد ابتلا به اضافه وزن ژنتیکی را داشته باشید، این روش زندگی شماست که نهایتاً در روند چاق شدن و چاق ماندنتان تعیین‌کننده است.

شکی نیست که ژن‌ها ایفاگر نقش بسیار مهمی هستند، اما قدر مسلم نمی‌توانند روی تصمیم‌گیری شما مبنی بر اینکه شام چه غذائی بخورید یا چند بار در هفته ورزش کنید، تأثیرگذار باشند.

• یواش یواش وزنتان را کم کنید:

از دید زیست‌شناختی کاهش سریع وزن همواره با گرسنگی کشیدن عجین است.

یعنی مکانیسمی که باعث ذخیره شده هرچه بیشتر چربی می‌شود.

اگر سعی کنید تا آنجا که می‌توانید مانع از ذخیره چربی در بدنتان شوید، آنگاه جسم شما در وضعیت بقا و سلامتی قرار می‌گیرد.

از دید روانشناسی، ایجاد تغییرات آرام و تدریجی به شما فرصت می‌دهد تا خود را با شیوه جدید زندگی وفق دهید و این امر باعث می‌شود به نتایج بهتر و با ماندگاری بیشتر دست یابید.

هرگز خودتان را محروم نکنید:

بی‌نصیب کردن خودتان از خوردن غذاهائی که خیلی‌خیلی دوست دارید، در نهایت نتیجه عکس می‌دهد.

هر چند وقت یک بار از خوردن غذاهای مطبوع خود لذت ببرید، بی‌آنکه کوچکترین احساس گناهی به شما دست بدهد.

تنها می‌توانید با افزایش زمان ورزش یا ایجاد تغییرات اندک در نوع غذاهائی که می‌خورید.

رعایت نکردن رژیم غذائی را جبران کنید.

به عنوان مثال، با حذف کره یا سس مایونز از روی ساندویچ‌تان و در عوض اضافه کردن مقدار زیادی سبزی از خوردن ۱۵ گرم چربی مضر صرف‌نظر کرده و از سوی دیگر خوراکی با ارزش غذائی بسیار بالا را به بدن خود می‌رسانید.

• پیشرفت خود را در کاهش وزن ارزیابی کنید:

یکی از لباس‌های کهنه خود را که دیگر اندازه‌تان نیست بپوشید.

ضمناً می‌توانید یک شلوار جین تنگ بخرید و ببینید که سرانجام آن شلوار چه موقع قالب تنتان می‌شود، حالا می‌توانید کیلومترها راه بروید یا بدوید، می‌توانید گام به گام به هدفتان نزدیک بشوید، می‌توانید با حفظ اندامی موزون به وزن سلامت خود برسید.

• نه تنها مواظب نوع غذا و زمان غذا خوردن خود باشید، بلکه حواستان باشد که چگونه و چه زمانی غذا می‌خورید:

آداب غذا خوردن هر کس خاص خودش است.

هنگام گرسنگی و سیری توجه کامل داشته باشید که بدنتان چه واکنش‌هائی نشان می‌دهد.

قبل از اینکه بشقاب غذای خود را دوباره پر کنید، ۲۰ دقیقه دست نگه دارید تا متوجه شوید که آیا سیر شده‌اید یا خیر.

معمولاً همین مدت زمان کافی است که دریابید گرسنگی‌تان برطرف شده است.

بنابراین برای جلوگیری از زیاده‌روی در خوردن لازم است چنین زمانی را اختصاص دهید.

• فعالیت مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید:

اگر به رقصیدن تمایل دارید، پس در کلاس‌های آموزش حرکات موزون ایروبیک شرکت کنید.

اگر از گوش دادن به موسیقی لذت می‌برید، موقع پیاده‌روی سبک یا سنگین حتماً واکمن خود را همراه داشته باشید.

فعالیت‌هائی را که از انجام دادن آنها لذت می‌برید مشخص کرده و تلاشتان را به آنها معطوف کنید.

• رقابت‌جوئی را پیشه کنید:

اگر اهل مبارزه هستید یک نفر را مثل خودتان پیدا کرده و با او رقابت کنید.

شما همچنین می‌توانید از طریق هدف‌گذاری با خودتان مسابقه بدهید.

مثلاً با خود قرار بگذارید که مسافت طولانی‌تری را پیاده‌روی کنید، سریع‌تر شنا کنید و … خودتان و دیگران را در چالش قرار دهید و خیلی ساده نهایت تلاش خود را بکنید. این فشار اضافی به شما کمک می‌کند تا به خواسته‌هائی که دارید جامه عما بپوشانید.

• رابطه خود را با رژیم و ورزش حفظ کنید:

صادق بودن با خود یک امر است و آگاه بودن از فرآیند پیشرفت امری دیگر.

بسیاری که در کاهش وزن به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌آند، خود اذعان می‌دارند که ورزش کردن مداوم و نیز نوشتن رژیم غذائی از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌اند، اگر بنویسید که چه چیزی را چگونه خوردید و نیز چه زمانی ورزش کردید.

آنگاه انگیزه تداوم در رعایت رژیم غذائی در شما ایجاد شده و بیشتر می‌توانید روی اهداف از پیش تعیین شده خود تمرکز کنید.

• بدنتان را عضله‌ای کنید:

یاد گرفتن چگونگی تقویت عضلات بدن از بسیار جنبه‌ها سودمند است.

عضلات، بدن شما را شکل می‌دهند و در طول شبانه‌رو کالری بیشتری می‌سوزانند.

حتی زمانی که در حال استراحت هستید یا عملی کردن یک برنامه کاهش وزن سالم و سودمند، می‌توانید بدن خود را در وضعیتی بسیار مناسب قرار دهید تا فرآیند سوخت چربی به بهترین نحو انجام شود.

• فعالیت‌تان را زیاد کنید:

بی‌شک می‌توانید متابولیسم بدن خود را با افزایش میزان کالری‌هائی که در طول روز می‌سوزانید افزایش دهید.

ورزش کردن تنها محدود به پیاده‌روی منظم روزانه یا انجام حرکات بدنسازی نمی‌شود.

از هر فرصتی برای افزایش فعالیت‌هایتان استفاده کنید.

به عنوان مثال، خودتان را عادت بدهید تا به جای آسانسور از پله‌ها بالا بروید، اینکه عادت کنید که در محیط کار بعد از صرف ناهار و قبل از اینکه دوباره پشت میز بنشینید، چند دقیقه‌ای راه رفته و نفس عمیق بکشید.

• گروهی کوچک‌ ترتیب داده و با یکدیگر رقابت کنید:

تحقیقات نشان داده افراد هنگام کار کردن با یک شریک یا یک گروه به موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تری نایل می‌شوند.

برای خود شریکی انتخاب کنید که کاملاً هم هیکل شما بوده و او نیز همچون خودتان هدف کاهش وزن را در سر داشته باشد.

سودمندی این ۱۳ گام در امر کاهش وزن به اثبات رسیده است.

یک رژیم غذائی متعادل در پیش گرفته و با به کار گرفتن گام‌های بالا به سلامت کامل دست یابید.

توصیه‌های کسانی را که به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌اند جدی گرفته و آنها را به مرحله اجرا در آورید تا شما نیز بتوانید در حال و نیز در سال‌های آتی اندامی مناسب داشته باشید و ابتلا به امراض روحی را به حداقل برسانید.

تندرست باشید   

کادر پزشکی بیوطب


منبع : بخوانید و سالم بمانید

وب سایت پزشکی و سلامت بیوطب

به جـامـع تـریـن وب سـایــت پـزشـکــی و سـلامـت بــه زبان فـارسـی خــوش آمـدیـد مقـالات تخصـصی و عـمـومـی پزشــکــی و سـلامـت مـوجــود در وب سـایت بیـوطـب و هـمـچـنـیـن پاسـخ هـای ارائــه شـده به ســوالات پزشکـی توســط متـخـصـصـیـن علم پزشکـی و سلامت صـورت می پذیـرد. همـراه با بیـوطب سـلـامـت و تندرسـت باشیـد
مشاهده مقالات


ارسال پرسش در این باره


سیستم پرسش و پاسخ

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری سوال مطرح شده و مشاهده آن لازم است کـد رهگیـری داده شـده را در ایـن قسمـت وارد نمایید

پیگیری سوال قبل

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش های پزشکی خود از پزشکان متخصص سایـت بیوطب می توانید از این قسمـت استفاده نمایید

ثبت سوال جدید

امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیار سیستم

پرسش و پاسخ های کاربران


1
گواتر و کم کاری تیروئید
مهم

سلام من با توجه به ازمایشاتی که انجام دادم معلوم شد که گواتر غیر طبیعی دارم میخواستم بدونم یعنی چی در ضمن به کم کاری تیرویید ربط داره چون تقریبا عوارض اونم رو هم دارم یعنی موی زاید تو صورت وسینه و چاقی ولی بقیه وندارم یعنی ریزش مو ندارم کلفتی صدا ندارم لرز ندارم میشه برام توضیح بدین در مورد دو بیماری ممنون. مشاهده پاسخ دکتر
2
راه کار تشخیص باکره بودن همسر
مهم

باسلام وخسته نباشید.
من چند وقت پیش با نامزدم ارتباط داشتم.به راحتی انگشتام تا ته فرو میرفت بدون هیچ مشکل ودردی.وشکل مهبلش هم مث اونیه که گفتید قبلا ارتباط داشته و بعد از نزدیکی هم هیچ خونی نبود یا جتی یذره درد از طرف اون.
توروخدا راهنماییم کنید.
یعنی اون قبلا با کسی رابطه داشته؟
مشاهده پاسخ دکتر
3
گوش درد
مهم

سلام
کتایون 29 ساله هستم از تهران و متاهل. حدودا چندین ماه هست که زمان خواب وقتی به پهلوی چپم می خوابم (در واقع روی گوش چپم می خوابم) وقتی می خوام بعد از مدتی بچرخم و جهتم رو جابه جا کنم به محض تکون دادن سرم گوش درد شدیدی می گیرم. و باید چند دقیقه صبر کنم تا دردش تموم بشه. دردش انقدر زیاده که هیچ حرکتی نمی کنم و برای چند دقیقه تحمل میکنم تا بتونم جهت خوابم رو عوض کنم. واقعا نمی دونم علتش چیه. در طول روز و یا وقتی به حالت های دیگه می خوابم هیچگونه درد و مورد خاصی ندارم. و خیلی برام عجیبه. این باعث شده که مجبور باشم هیچوقت روی پهلوی چپم نخوابم و گاهی خیلی سخته.
بسیار ممنون میشم اگر پاسخ مشکل من رو بدین.
مشاهده پاسخ دکتر
4
عدم نعوظ کامل آلت تناسلی
مهم

باسلام: حدود دوسال ضعف جنسي دارم درموقع رابطه جنسي نعوذ دارم الت من در هنگام ارتباط جنسي ميخوابد .ازمايش دادم اسپرم من ضعيف است البته بعد دوسال بامصرف داروباتجويزپزشگ داروهايي مثل كارنيتين ويتامين Eبهتر شدم تعداد اسپرم من زيادتر شده ولي بازم مشكل نعوذ دارم خواب رفتگي دير امدن اب مني دارم لطفا راهنمايي فرماييد.باتشگر مشاهده پاسخ دکتر
5
انتقال بیماری های مقاربتی
مهم

سلام خسته نباشید من دیروز با یک خانومی که هیچ شناختی ازش نداشتم سکس کردم . موقع سکس کاندومم پاره شد و منم بدونه کاندوم ادامه دادم.میخوام بدونم ایا احتمال انتقال چقدر می باشد؟ چه راهی برای پیشگیری توصیه میکنید. امکانش هست که انتقال پیدا نکنه؟؟ ممنون میشم کامل راهنماییم کنید مشاهده پاسخ دکتر
6
درد مجاری تناسلی و بیضه در هنگام نعوظ
مهم

سلام،من الآن چهارپنج سالی است که اینطوریم،شبها بعضی وقتها که حالت جنابت رخ میدهد،دردشدیدی درآلت تناسلی بوجود می آیدکه تایه ساعتی نمیگذاردبخوابم،همچنین بیضه سمت راستم هم بعضی وقتها یه کم درد وتاحدودی باد میکند،که دردبه صورت مزمن به داخل شکم وتاپشت لگن هم کشیده میشودوکم کم به ندرت خوب میشود،نمیدونم علتش چیه راهنماییم کنید؟ممنون مشاهده پاسخ دکتر
7
ریزش شدید مو
مهم

با سلام
خدا قوت
من حدود دو ماهی میشه که شدید موهام میریزه و بیشتر موهای که میریزه شکسته هستش یا پیاز مو نداره
اومدم شامپو صحت که استفاده میکردم دیگه استفاده نکردم بازم فایده نداشت یه مدت کلیر استفاده کردم یه مدت شامپو پاوه
دوباره برگشتم همون شامپو پاوه من تو قسمت جنوبی کشور زندگی میکنم 14 روز روی دریا البته بیشتر تو اتاقم خیلی کم بیرون میرم در حد 10 دقیقه
خودم فکر کردم بخاطر اینه که وقتی خونه هستم با موتور که میرم بیرون کلاه میزارم بخاطر گرما شاید همین تاثیر گذاشته البته اینم یه دو هفته ی هست که دیگه استفاده نمی کنم
پسرم 26 سالمه مجردم موهای خیلی معمولی دارم
ممنون میشم راهنمایی ام کنید
با تشکر یا علی
مشاهده پاسخ دکتر
8
رابطه جنسی کامل
مهم

با سلام
دختری 27 ساله هستم حدود 2 ساله که ازدواج کردم اما متاسفانه هنوز نتوانستنم با همسرم رابطه ی کاملی داشته باشم.
علتش هم فکر میکنم روانیه.
قبلا به کسی علاقه داشتم ولی به سرانجام نرسید!
چون حسی به همسرم ندارم نمیتونم رابطه ی جنسی داشته باشم باهاشون
لطفا راهنمایی کنید چه باید کنم؟!
تشکر
مشاهده پاسخ دکتر
9
افزایش قد
مهم

سلام خسته نباشید من علی 18 سال سن دارم با قد 178 من از زمان 16 سالگی تا به الان هیچ رشد قدی نداشته ام حتی دوستانم که از من کوتاه تر بودن الان از من بلندتر شده اند تو رو خدا کمکم کنید چگونه میتوانم این توقف رشد قدی را برطرف سازم و بلند تر شوم لطفا کمکم کنید مشاهده پاسخ دکتر
10
پریودی نامنظم
مهم

با سلام.دختری 17 ساله هستم.از ابتدای پریودی4سال پیش تا الان هیچ وقت پریودی منظم نداشتم"حدودا هر دوماه یک بار"یک سال پیش کیست داشتم که با دارو طی سه ماه کیست رفع شد,اما باز هم پریودیم نامنظمه.ترشحات زیادی دارم که گاه مانند سفیده تخم مرغ و گاهی سفید وسفت هستند.و در صورتی که لباس زیر خود را در عوض کنم حتی گلو درد هم می گیرم.آیا امکام عفونت یا نا باروری دارم؟شاخص تده ی بدنیم26.5 و دارای اضافه وزن هستم.ممنونم. مشاهده پاسخ دکتر
« قبلی 1 2 3 4 5 6 7 ... 101 بعدی »

دیدگاه خود را بیان کنید


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

ثبت دامنه
هاست ارزان
طراحی سایت پزشکان