نمایش منوی کناری

غلبه بر دیابت با برترین روش

06/مه/2014 5,469 بازدید
غلبه بر دیابت با برترین روش

داروهای کنترل دیابت در روند زندگی افراد دیابتی تاثیرات منفی بسیاری می گزارد از جمله تغییراتی در وزن،به همین دلیل بیشتر پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند که برای بهبود و کیفیت زندگی خود و ادامه دادن یک زندگی سالم و عادی طبق یک برنامه روزانه و دائمی ورزش کنند.

متخصص بیوطب می‌گوید:

چاقی که یکی از عوامل مهم بروز دیابت است نیز با ورزش کردن تا حدزیادی قابل کنترل خواهد بود.

دلایل متعددی وجود دارد که توجیه می‌کند چرا بیماران دیابتی نیاز به ورزش کردن دارند که یکی از مهم‌ترین و ابتدایی آنها کاهش میزان قند خون است.

بنا به نقل متخصص بیوطب:

انجام تمرینات ورزشی متعادل و منظم به کاهش قند خون کمک می‌کند، وزن بدن را متعادل نگه می‌دارد و خطر ابتلا به امراض قلبی را به میزان چشمگیری در این بیماران کاهش می‌دهد.

اما مهم‌تر از آن این است که ورزش کردن روشی موثر و کاربردی برای کمک به کنترل بهتر وزن بدن است و این فاکتور برای مبتلایان به دیابت نوع دوم بسیار حائز اهمیت است.

متخصص بیوطب در ادامه افزود:

علاوه بر اینها ورزش می‌تواند کارآیی انسولین را بهبود بخشد، به پایین آمدن فشار خون کمک کند، قند و کلسترول بدخون را کنترل نماید و در عین حال به تقویت عضلات و بهبود عملکرد آنها کمک کند.

متخصص بیوطب تاکید دارد که:

ورزش کردن در پیشگیری از انواع بیماری‌های ناشی از الگوی ناسالم زندگی موثر است و از آنجا که دیابت نوع دوم برخلاف دیابت نوع اول اغلب به دلیل الگوی غلط زندگی بروز می‌کند، توصیه می‌شود که برای مقابله با این بیماری مرگبار، ورزش کردن را در اولویت برنامه‌های روزمره قرار دهید.

همچنین بیماران دیابتی با مشورت پزشک معالج خود یک برنامه ورزشی مناسب را انتخاب و دنبال کنند.

پنج راهکار برای پیشگیری از اثرات مخرب دیابت در زندگی عادی بیماران وجود دارد که شامل:

ورزش مداوم

کنترل بهتر استرس

کنترل وزن

انجام معاینات ادواری

انجام آزمایشات تخصصی سالانه

از این میان ورزش ظاهرا اولین راهکار موثر برای پیشگیری از دیابت و نیز کاهش علائم مضر این بیماری است.

به توصیه های همکار متخصص ما برای بیماران دیابتی در هنگام ورزش کردن توجه نمایید:

اگر در حین ورزش احساس درد داشتید، فورا دست از تمرینات بکشید؛چون در این شرایط اگر فشار بیشتری به بدن وارد کنید بی‌تردید به بافت‌ها و مفاصل خود آسیب خواهید رساند.
قبل و بعد از ورزش، میزان قند خون را اندازه بگیرید.
همیشه میان وعده سالم به همراه داشته باشید که اگر در حین ورزش دچار افت قند شدید و خطرناک شدید، بلافاصله آن را مصرف کنید.
کفش‌های راحت بپوشید.

 تندرست باشید

                                                      کاری از تیم پزشکی بیوطب

سایت پزشکی و سلامت بیوطب

به جـامـع تـریـن وب سـایــت پـزشـکــی و سـلامـت بــه زبان فـارسـی خــوش آمـدیـد مقـالات تخصـصی و عـمـومـی پزشــکــی و سـلامـت مـوجــود در وب سـایت بیـوطـب و هـمـچـنـیـن پاسـخ هـای ارائــه شـده به ســوالات پزشکـی توســط متـخـصـصـیـن علم پزشکـی و سلامت صـورت می پذیـرد. همـراه با بیـوطب سـلـامـت و تندرسـت باشیـد
مشاهده مقالات


ارسال پرسش در این باره

پرسش و پاسخ های کاربران

دیدگاه خود را بیان کنید


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

ثبت دامنه
هاست ارزان
طراحی سایت پزشکان