نمایش منوی کناری

راه های کاربردی و آسان کاهش وزن

13/آوریل/2015 4,496 بازدید
راه های کاربردی و آسان کاهش وزن

همه افراد دوست دارند که به راحتی بتوانند وزن خود را کاهش دهند و تناسب اندام خود را حفظ کنند. در زیر قصد داریم چند استراتژی آسان اما کاربردی در کاهش وزن را با شما در میان بگذاریم.

در گفتگو با متخصص تغذیه بیوطب بخوانید:

کاهش وزن با ویتامین:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در شهر نیویورک از بین خانمهایی که از مولتی ویتامین، مکمل های کلسیم و یا هیچ نوع ویتامینی دریافت نمی کردند، آن دسته از خانم هایی که به مدت ۲۶ هفته مولتی ویتامین دریافت می کردند، درصد چربی بدنی بسیار کمتر بود. شاید بتوان گفت افرادی که دائما دوست دارند چیزی بخورند، بدنشان با کمبودی مواجه است که سعی دارد با خوردن آن را جبران کند. محققان می گویند شاید مصرف مولتی ویتامین بتواند نیاز بدن را جبران نماید و از مصرف غذای اضافه جلوگیری کند.

کاهش وزن با جای مناسب برای نشستن:

اگر برای صرف غذا زیاد به بیرون دعوت می شوید گوشه ها و دو انتهای میز را برای نشستن انتخاب کنید زیرا معمولا چیپس و دیگر غذاهای پرکالری معمولا در وسط میز گذاشته می شود. جایی بنشینید که به این غذاهای وسوسه کننده دسترسی کمتری داشته باشید.

ایمیلهای خود را بخوانید:

وبسایتهایی را پیدا کنید که به صورت روزانه پندهای بهداشتی و تغذیه ای برایتان بفرستند و در آنها ثبت نام کنید. سعی کنید پیامها را روزانه بخوانید. تحقیقات نشان داده است افرادی که در مورد تغذیه صحیح و مواد غذایی مغذی بیشتر مطالعه می کنند، تغذیه سالم تری دارند.

چراغها خاموش:

تحقیقات نشان داده است خواب شبانه در تاریکی مطلق بدنتان را سبک تر می کند. تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که موشهایی که محل خوابشان کمی روشن است در طول روز در ساعات مختلف تمایل به خوردن غذا پیدا می کنند.

احساس گناه ممنوع:

اگر پیش آمد که یک غذای ناسالم بخورید، بعد از آن دیگر احساس گناه نداشته باشید زیرا تاثیرش بدتر خواهد بود. تحقیقات نشان داده است افرادی که دچار اضافه وزن هستند از روی استرس به غذا خوردن تمایل پیدا می کنند.

کاهش وزن با دیدن کمتر تلویزیون:

محققان دریافته اند که به طور مثال اگر روزانه ۵ ساعت تلویزیون تماشا می کنید، با کاهش این مدت به نصف ۱۱۹ کالری بیشتر خواهید سوزاند.

کاهش وزن با میان وعده های مناسب:

غذاهایی که متابولیسم شما را افزایش می دهند جزو بهترین میان وعده ها به شمار می آیند. غذاهایی که فرآوری نشده اند به میزان کالری بیشتری برای تجزیه نیاز خواهند داشت و در نتیجه برای هضم آنها انرژی بیشتری خواهید سوزاند. برنج قهوه ای به جای نان سفید و یک عدد سیب به جای یک لیوان آبمیوه می تواند تاثیر بیشتری بر روی چربی کلی بدن داشته باشد.

کاهش وزن با وعده های غذایی کوچک:

تحقیقات نشان داده است هرچقدر حجم غذای شما کوچکتر باشد به همان میزان نیز تمایل شما به صرف غذا کاهش خواهد یافت. بهتر است به جای استفاده از بشقابهای بزرگ غذاخوری از بشقابهای کوچکتر مانند میوه خوری استفاده کنید.

کاهش وزن با غذاهای تند و تیز:

تحقیقات نشان داده است که مصرف غذاهای تند باعث کاهش میزان دریافت کالری شده و از سوی دیگر متابولسم را نیز افزایش می دهد.

کاهش وزن با کربوهیدراتها:

هنگامی که میخواهید چربی بسوزانید، شاید محدود کردن میزان کربوهیدراتها به اندازه زمان بندی مصرف آن مفید نباشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که در وعده شام از کربوهیدراتها استفاده می کنند، در طول روز احساس سیری بیشتری خواهند داشت.

کاهش وزن با ورزش:

درست است که کاهش میزان کالری دریافتی می تواند باعث کاهش وزن شود، اما پس از اینکه چند کیلویی کم کردید باید ورزش کنید و ماهیچه های خود را به کار بگیرید زیرا ماهیچه ها ممکن است شروع به سوزاندن کالری کمتر کنند تا بتوانند این کمبود کالری را جبران کنند.

کاهش وزن با سرما:

خوابیدن در اتاق خنک می تواند خواب و متابولیسم بدنتان را ارتقاء ببخشد. محققان می گویند برقراری دمای یکنواخت در سراسر منزل ایده جالبی نیست و به بدن اجازه سوزاندن کاری را نمی دهد. اگر بدنتان را کمی سرد نگه دارید مجبور خواهد شد برای گرم کردن خود کالری بسوزاند.

جایگزین های شیرین:

تحقیقان نشان داده است افرادی که از شیرین کننده های مصنوعی مانند نوشیدنی های بدون قند استفاده می کنند، معمولا تمایل به استفاده از کالری در آنها بالاتر می رود. بهتر است به جای استفاده از این نوع شیرین کننده ها از قند طبیعی در میزان کم استفاده کنید.

کاهش وزن با داروهای ضد حساسیت:

داروهای ضد حساسیت خود را چک کنید. برای برخی از افراد که از این داروها استفاده می کنند افزایش وزن شکایت متداولی است. افرادی که از آنتی هیستامین ها استفاده می کنند باید سعی کنند تا رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود را بر طبق آن کنترل کنند.

تندرست باشید   

کادر پزشکی بیوطب


منبع : who

سایت پزشکی و سلامت بیوطب

به جـامـع تـریـن وب سـایــت پـزشـکــی و سـلامـت بــه زبان فـارسـی خــوش آمـدیـد مقـالات تخصـصی و عـمـومـی پزشــکــی و سـلامـت مـوجــود در وب سـایت بیـوطـب و هـمـچـنـیـن پاسـخ هـای ارائــه شـده به ســوالات پزشکـی توســط متـخـصـصـیـن علم پزشکـی و سلامت صـورت می پذیـرد. همـراه با بیـوطب سـلـامـت و تندرسـت باشیـد
مشاهده مقالات


ارسال پرسش در این باره

پرسش و پاسخ های کاربران

دیدگاه خود را بیان کنید


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

ثبت دامنه
هاست ارزان
طراحی سایت پزشکان