نمایش منوی کناری

درمان های کم خوابی و بی خوابی در طب سنتی

08/ژوئن/2015 4,529 بازدید
درمان های کم خوابی و بی خوابی در طب سنتی

آیا شما سخت می خوابید و خوابتان کم است، برای خواب بهتر می بایست سبک زندگیتان را تغییر دهید. مصرف زیاد کافئین، ورزش کم ، کار شبانه و تماشای تلویزیون در شب باعث کم خوابی می شود. اگر تغییر سبک زندگی جواب نداد، می توانید از داروها و راههای طبیعی استفاده کنید. در ادامه شما را با برخی از این داروها آشنا می کنیم.

در گفتگو با متخصص طب سنتی وب سایت پزشکی و سلامت بیوطب بخوانید:

چای بابونه

هرچند هزاران سال است که افراد برای خواب راحت از چای بابونه استفاده می کنند، اما امروزه تحقیقات علمی هم این چای را تایید می کنند.  یک تحقیق ژاپنی بیان می کند که موشهایی که عصاره چای بابونه دریافت کرده بودند، براحتی سایر موشها که داروی بنزودیازپین (یک داروی آرام بخش) مصرف می کردند، بخواب رفتند. هرچند برای تایید چای بابونه تحقیقات بیشتری احتیاج است، اما آنچه که معلوم است جدای اینکه این چای برای بیشتر افراد مفید و آرامش بخش است، هیچ خطری از طرف آن انسان را تهدید نمیکند. البته افرادیکه به این گیاه حساسیت دارند و باردارند یا شیر می دهند، نباید این چای را مصرف کنند.

سنبل الطیب

بیشتر از ۲۰۰۰ سال است که سنبل الطیب برای درمان اضطراب و بعنوان آرامبخش مصرف می شود. بررسی ۱۶ تحقیق نشان می دهد که سنبل الطیب (والریان) می تواند به افراد برای سریعتر خوابیدن کمک کند. هرچه طول مدت مصرف سنبل الطیب بیشتر باشد اثر آن هم بیشتر می شود، پس بهتر است برای مدت کوتاهی هر شب آنرا مصرف کنید. توجه کنید که نباید سنبل الطیب را با داروهای خواب آور مصرف کرد و همچنین ممکن است برای برخی افراد ایجاد اذیت کند. برای شروع به مصرف آن از مقادیر کم شروع کنید و کم کم این مقدار را زیاد نمایید. مصرف سنبل الطیب برای دوره ی چهار تا شش هفته ایمن است.

توصیه هایی برای بهتر خوابیدن

• قبل از استفاده از دارو پزشکان توصیه می کنند، که شما راههای زیر را برای بهتر خوابیدن انتخاب کنید:

• در محیط آرام و کم نور بخوابید. از چشم بند و گوشبند موقع خواب استفاده کنید.

• از دوساعت قبل از خواب از وعده های غذایی سنگین بپرهیزید.

• از ۴ تا ۶ ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین(چای یا قهوه) اجتناب کنید.

• ورزش های منظم مثل پیاده روی به شما کمک می کند تا هورمون های استرس زا را کاهش دهید و بهتر بخوابید. البته درصورتیکه دوساعت مانده به خواب شروع به ورزش نمایید، خواب برای شما سخت تر هم می شود.

• بعد از ظهرها زیاد نخوابید.

• اطمینان حاصل کنید که اتاق شما تهویه و دمای مناسبی دارد.

• حیوانات خانگی را از محیط خواب خود دور کنید.

• راههای آرامش بخش مثل مدیتیشن را قبل از خواب امتحان کنید.

تندرست باشید  

کادر پزشکی بیوطب


منبع : who

سایت پزشکی و سلامت بیوطب

به جـامـع تـریـن وب سـایــت پـزشـکــی و سـلامـت بــه زبان فـارسـی خــوش آمـدیـد مقـالات تخصـصی و عـمـومـی پزشــکــی و سـلامـت مـوجــود در وب سـایت بیـوطـب و هـمـچـنـیـن پاسـخ هـای ارائــه شـده به ســوالات پزشکـی توســط متـخـصـصـیـن علم پزشکـی و سلامت صـورت می پذیـرد. همـراه با بیـوطب سـلـامـت و تندرسـت باشیـد
مشاهده مقالات


ارسال پرسش در این باره

پرسش و پاسخ های کاربران

دیدگاه خود را بیان کنید


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

ثبت دامنه
هاست ارزان
طراحی سایت پزشکان